امه. قاطعته وقالت لاه سموها اسم جديد وبعدين انا موافقه علي غمزه وبصت ل ابنها بفرحه
عاصم. فاهم امه وانها حسه بفرحته وبارتياح قلبه قال خلاص المره الجايه نسمي ثريا لكن حبيبة ابوها خلاص بقت غمزه
نور. يا عاصم ازاي بس
عاصم. بصلها وغمز بعينه وقالها كدا
نور. اتكسفت وبعدين قالت طيب الولاد
عاصم. قال هسمي واحد مالك علي اسم ابويا الله يرحمه والتاني سميه انتي يا نوري
نور. فرحت وقالت خلاص نسميه مازن علشان يبقو زي بعض
ثريا. بدموع قالت ربنا يباركلك فيهم ياولدي ويتربو ف عزك
الكل قال امين وكانو فرحانين
واخر النهار
عاصم. يلا يا جماعه علشان نروح
ثريا شوف الحكيم الاول ياولدي علشان مرتك
عاصم بعد ما خرج من عند نور من شويه روحتله وقالي مفيش مشكله نروح واحنا اكيد بنخلي بالنا منها
امه. اكيد ياولدي
عاصم. شال نور
امل وخالد وعامر شالو الولاد
وبعض بعض الوقت وصلو البيت
عاصم. طلع نور فوق والكل دخل بالعيال
صابحه. طلعت وراهم وقالت الف مبروك ياضكتوره
نور. ببتسامه قالت الله يبارك فيكي حبيبتي
صابحه. بحب قالت انا عاوزه اشوف عصافير البيت
نور. طبعا يا قلبي وبعدين انتي من هنا ورايح هتكوني معهم علطول صابحه فرحت وراحت شافت العيال وكانت مبسوطه
ساميه. شكلها طيبه
ثريا. بت حلال اني اللي ربيتها بعد امها وابوها ما ماتو وكمان جريب هجوزها بقلم نور عصا
نور بجد
ثريا. اي هيثم ابن امين طلبها مني ومن عاصم وانا سالتها وهي وافقت وهديها الاوضين اللي ف الجنينه ومش هخليها تبعد عني واصل دي يتمه وملهاش حد غيرنا
صابحه. طلعت وراحت عليها وباست ايدها وقالت ربنا يخليكي ليا يا ست الحجه
ثريا. ولو مش عاوزه تشتغلي ف البيت اني مش هغصبك وبردو هتعيشي اهنه
صابحه. عيطت وباستها تاني
ثريا. حضنتها وطبطبت عليها
نور. الف ميروك يا صابحه
صابحه. الله يبارك فيكي يا ضكتوره
ثريا. الوكل جاهز
صابحه. ايوا يا ست الحجه
ثريا. طيب يا جماعه ننزل نتعشي وانتي يا صابحه هاتي اكل ل نور هنا
عاصم. انزلو انتو وانا شويه وبنزل اجيب اكل لنور وناكل هنا
ثريا. طيب ياولدي
ساميه. محتاجه حاجه يانور
نور. تسلملي يا ماما ونزلو
عاصم. قفل الباب وراهم وراح عليها وضمها لحضنه وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلب عاصم
نور. اتنهدت وهي ف حضنه
عاصم. مبروك علينا حبيبتي
نور. خرجتت من حضنه وقالت عاصم لازم نتكلم
عاصم. الاول تاكلي وبعدين قولي اللي عوزاه
نور. بس يا عاصم لازم تسمعني
عاصم. قال ……
عاصك. قالها نور انتي تعبانه ومحتاجه راحه والايام جايه كتير
نور علشان خاطري يا عاصم اسمعني الاول انا بمـ,ـوت والله
عاصم. باسها من خدها وقالها طيب قومي اغيرلك هدومك دي وناكل ونتكلم زي ما انتي عاوزه
نور تغيرلي هدومي
عاصم. وفيها يا ام غمزه
نور. انت بتعاكسني ولا بتناديني باسم بنتي
عاصم. ببتسامه قالها شوفي انتي بقا
نور. انا دلوقتي عرفت انته سميت البت كدا ليه
عاصم. هههههه ومال عليها وقالها لازم تغيري البس دا
نور بس يا عاصم
عاصم. مبسش يلا وفعلا حاول يغيرلها وهي كانت تعبانه وبعد شويه خلصو وشالها نايمها عالسرير
نور متشكره قوي يا عاصم
عاصم. في واحده تشكر جوزها ماشي ياام غمزه
نور. ببتسامه يارب صبرني دا اسم دا
عاصم. مال عليها وقال دا احلي اسم ودلع لنوري وغمزاتها
نور. خلاص دقات قلبها بتنهار
عاصم. وقف وقالها لحظه وجاي وبعد دقائق رجع ومعه اكل واكل نور وكان مبسوط جدا بيها بقلم نور عصام
نور. كمان كانت فرحانه بس لسه جواها حاجه مخوفاها
وبعد شويه انتهو من العشا
نور. عاصم اناا وقبل تكمل كلامها مالك عيط
عاصم. ابتسم وقال ابتدينا بقا وراح جابه
نور قالت حبيب ماما واخدته منه وبتحاول ترضعه ومش عرفه
عاصم. حبيبتي واحده واحده وانا هساعدك وفعلا ساعدها ورفع الولد ليها لان طبعا هي مش عرفه وخصوصا انها والده قيسري واول مره بالنسبالها
نور. كانت خايفه ف الاول بس حست باحساس حلو وابتسمت وبعد شويه عاصم جابلها مازن ترضعه
نور. ربنا يحفظهم
عاصم. بعد ما خلصت قالها انا هخليهم يعملو رضعه ل غمزه لان انتي كدا مش هتقدري
نور. لا انا هرضعها هي كمان وبعدين نبقي نكملهم من اللبن اللي الدكتور كتبه ليهم
عاصم. يا حبيبتي كتير عليكي كدا
نور. لا يا عاصم دول ولادي ولازم يحسو بيا وكمان لازم ياخدو حقهم فيا وبعدين انا مبسوطه
عاصم. باسها من خدها وقالها ربنا يخليكي ليهم حبيبتي وانا من بكرا هجيب واحد تقعد معهم وتساعدك
نور لا مش عاوزه حد
عاصم. ازاي بس انتي مش هتقدري مهما امي تساعدك لازم معاكي حد تاني وكمان فتره وترجعي المشفي
نور. مش عاوزه حد انا مش هقدر اثق ف حد واهو صابحه موجوده هي الوحيده اللي اآمن علي ولادي معها
عاصم يا حبيبتي صابحه فتره وتتجوز
نور. ومالو انا وماما ثريا موجودين وكمان انته
عاصم. اناا
نور ايوا انته ولا هما مش ولادك يعني ولازم تهتم بيهم معايا
عاصم. اخد غمزه منها وباسها وقال من جهة ولادي ف هما ولادي حبايبي وخصوصا غمزتي
نور. غمزتك بس طيب ومالك ومازن
عاصم. بغيظ فيها قالها شوفي انتي بقا
نور. نعععم
علصم. راح نيم غمزه مع اخواتها ورجع وقعد جنبها وضمها لحضنه وقالها نوري حبيبتي عاوزه تقول ايه
نور. بعدت عن حضنه وقالت عاصم الاول انته مصدق ان الولاد ولادك فعلا ولا لأ
عاصم. قولي اللي حابه تقوليه يانور علطول
نور بس رد عليا
عاصم. طبعا مصدق وكفايه الشبه اللي ببني وبينهم
نور. طيب مش عاوز تعرف انا حملت فيهم ازاي وانت اصلا ملمستنيش وبصتله بخوف
عاصم. ببتسامه لعوب قالها عيب عليكي يا نوري تقولي كداوانتي لسه بتقولي ولادي
نور. طيب انت متعرفش جم ازاي
عاصم. مين قال كدا وبخبث قالها ولا هو انتي فاكره انك علشان دكتوره ودارسه دا يبقي لوحدك تعرفي لا يا قمري انا بردو عاصم الزيني وغمز بعينه
نور. عاااصم اسمعني علشان خاطري بس بالله عليك متظلمنيش وتقدر وتعذرني ف اللي عملته وتحاول تتقبل ومتزعلش مني انا عاوزه افتح معاك صفحه جديده كلها حب وعشق ليك وفرحه بولادنا وحياتنا اللي هنعيشها مع بعض
عاصم. ضمها لحضنه وقالها مش محتاجه تقولي حاجه انا عارف كل حاجه وبحبك وبمـ,ـوت فيكي
نور. عارف انك ابو ولادي
عاصم. ايوا وشوفتك وانتي بتحطي الحبوب ف العصير
نور. طلعت من حضنه وانصدمت
عاصم. متوقعتيش اني اكون عارف
نور بدموع قالت شكيت كذا مره من كلامك بس
عاصم. نور خلاص اهدي وبلاش دموعك دي
نور يعني كنت عارف وعذبتني ووجعتني
عاصم. نور اهدي انا عملت كدا غصب عني انتي وجعتيني بكلامك وجنانك وغيرتي عليكي
نور. تقوم توهمني اني خاينه وانا بتعذب قدامك وانته ولا هنا
عاصم. نور انتي كنتي حابه توهميني بكدا مش انا ودا رد فعل طبيعي مني يعني عوزاني اعمل ايه ومراتي بتقولي انها هتخوني لا وكمان تنام معايا وتخدرني علشان توهمني انها خانتني فعلا انتي مستوعبه اللي عملتيه
نور انا اناا
عاصم. انتي ايه انتي كنتي هتدمرينا احنا الاتنين