عصيان قلب

By7777

يناير 16, 2026

عصيان قلب _الجزء الأول
يحيى لو سمحت ممكن تناولني الزرعه الي فوق دي.
اتفضلي.
قالها من غير نفس حسيته منه اتنهدت
ولاقيت عيونه على ميرنا بنت خالتنا التانيه اتنهدت وحاولت أبتسم وقلتله
إلا قولي يا سيدي بقى هتنزل الشغل امته.
بعد العيد يعني هيكون أمته.
حسيت بالإحراج من تقفيلته الي حصلت في الكلام لقيته ملهوف في مشيتو ووقت جنبها واتكلم بحماس حماس كان نفسي يكون ليا أنا
أي ياعمنا عامل اي مشفناكيش يعني من الصبح.
كنت بساعد ماما في الحاجه يا يحيى إنتو بتعملو إي وفين باقي الأفراد.!
ياستي طالعين دلوقتي متدبس مع وعد من الصبح خلقتنا في خلقة بعض.
وشي أحمر من الإحراج هل وجودي كان مضايقو للدرجادي راحت ميرنا بصت عليا وقالت بسرعه
إي يايحيى أنت تطول بس وعد تقعد معاك يانيله أنت بلاش تحرجها كدا تاني علشان هتزعل.
تزعل إي أنا بهزر وعد مبتزعلش مټخافيش وبعدين إي أطول ولا أقصر دي صلي على النبي.
قالها وضحك أوي وف*اكر نفسو دمو خفيف اتنهدت وأنا بحط الزرعه في مكانهاأميرة يحيىالصح وبكدا نكون خلصنا السطح والقعده.
هنزل بقى أشوف ماما علشان كانت عايزاني.
خالتي مندهتش يا وعد اقعدي بس..
قالتها ميرنا بس صممت وهو متكلمش نزلت على السلم وحطيت أيدي على قلبي وطبطبت عليه وأنا بتنفس بهدوء وبرمش بعيوني بسرعه
اهدي ياوعد اهدي عادي عادي.
نزلت وكان طالع باقي أفراد العيله بالأكل والمقرمشات للسطح اتكلم سليم ابن خالي وقال
راحه فين ياوعد أي نزلك إحنا طالعين بالأكل أهو.
هشوف الأكل الي ماما عملتو هجيبو واجي
مسك محمد ابن خالتي اخو ميرنا واخويا في الرضاعه أيدي وباسها وقالي بهزار
الأيد الناعمه دي متشلش أمال إحنا هنا ليه يابرنسيس.
ابتسمت بهدوء على كلام محمد دايما حنين وبيحس بيا كأننا توؤام أعتقدأميرة يحيىدا تأثير الرضاعه باين لقيت مصطفى أخويا اداه على دماغو من ورا وهو طالع وقال
والله أنا مستحملك علشان أخوها بس بس بطلع مياعه هرجع.
طلعت سلمي بنت خالي وقالت بضحكه
يعم أخوها زيك والله غيران منك ياواد يامحمد على وعد.
حقو يغير حد يكون عندو اخت زيها كدا وميغيرش.
جري بسرعه محمد من ايد مصطفى وضحكت من منظرهم والباقي فضلو يضحكو وهزيت راسي ونزلت وصلت الشقه والابتسامه نزلت من على وشي وقلت بهدوء
ماما الأكل جهز.
اه ياوعد وجهزت الصينيه اخوكي خد صينيه وف*اضل واحده بس بلاش تشيليها لوحدك بس علشان ضهرك.
ولا تخافي ياست الكل بنتك اعص*ابها حديد.
لسه هشيل الصينيه حسيتها تقيله بعدها رفعت ايدي لما لقيت ايد بتشيلها ومحمد بيقول
حديد حديد يعني.!
ضړبتو على كتفو من ضحكو وضحك ماما وضحكت معاهم معرفتش اسكت الصراحة وقالي وهو بيشاور للحاجه السقعه
هاتي السباتس دي بس معاكي على قد دراعاتك الصغنونه.
هفوتهالك بس علشان العيد.
اوعا يشبح ماشي يالا ورايا.
طلعت وراه وحسيت بحد ورانا كان معتز اخو يحيى بيقول بهدوء
كل سنه وانتي طيبه وبخير ياوعد.
وأنت طيب يا معتز كنت فين.
كان بيعيد على المزه ياستي.
اتكلم محمد وضحك وبصلو معتز بطرف عينه وقال
سد بوقك دا شويه مبيتبلش في بوقك فوله.
ضحكت وقلت
اتصالحتو ولا اي.
أخيرا ياستي بعد الحاح طويل
بعد سنوات طوال من الالحااح الرهيب الأليييم.
قلنا الجمله في صوت واحد وضحكنا سوا واحنا داخلين السطح وقعدنا
تعرف يا واد يا معتز أنت ووعد بحسكم توأم كدا كلامكم شبه بعض حتى ملامحكم.
لا عندك أنا اعترض دي اختي أنا.
قالها محمد بأعتراض وشدني من دراعي راح مصطفى شهق المياه فيأميرة يحيىوش محمد الي بعد وأنا فضلت اضحك وقال
اختي أنا بس ياشويه رعاع.

By 7777

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *